Liseberg..!

publicerat i Dagbok*;

I söndags tog jag & moj med oss Vincent å Liam till liseberg..!
D regna precis innan vi åkte in, men jag hade på känn att d skulle bli fint,
å d kan man säga att d blev!
Vi fick en helt underbar dag med dom små!
Å dom skötte sig jätte bra, dom gick hand i hand hela tiden,
så vi kunde ha bättre koll på dom,
å dom åkte en massa saker!
Liam va jätte duktig å hjälpte Vincent både i & ur karusellerna..!



Dom finaste kaninerna..! ;-)
Liam älskar kaninerna som går runt på liseberg, han kramade 2 st,
men Vincent é rädd, precis som förra året!



Farfarsbilarna va en favorit, precis som förra året!



Andra favoriten dom hade, va dessa flygplan..!
Man styr höjden själv med hjälp av knappar, men dessa små tryckte bara på knapparna hela tiden, så dom hoppade runt, som att dom satt i en groda! :-) D va höjdpunkten för mig å moj, vi skratta så vi höll på å vika oss!



Den vanliga häst karusellen, funkar alltid! :-)



När regnet började komma tillbaka, gick vi å tittade på 3d film, "Sammys Värld"
Båda två blev väldigt imponerade, å sträckte fram sina händer
å trodde dom kunde ta på saker! ;-) Så söta!
Men vissa stunder i filmen blev d mörkt å lite läskigt, å båda hoppade till, men Vincent började nog gråta en fyra gånger, (Lill inte mamma) :-)
Filmen höll på i 15 minuter!

När vi kom ut hade regnet inte lugnat ner sig å klockan va nästan 7, så vi hade ju redan fått en hel dag, men tanken va att dom skulle få åka dom saker dom tyckte bäst om igen..!
Men dom hann gå igenom en 7-8 olika karuseller iallafall!

Under tiden vi väntade på att Ulle skulle hämta oss, satte vi oss ner å tog varsin öl ;-)
Å små killarna fick apelsin juice!



Tusen tack underbara mamma "Min älskade Moj" för en jätte rolig & fin dag på Liseberg!
& Tack Bro & Ulle för lånet av Liam, som skötte sig exemplariskt å va så hjälpsam med Vincent!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Va mysigt =)

2:a kommentar, skriven , av Tommy:

Glad jag blir när jag läser detta! Pappas rediga pojk det. ;-)

3:e kommentar, skriven , av Lina:

Ja, han va jätte duktig å tog hand om Vincent! För föräldrar får inte gå med in å hjälpa i och ur karusellerna! Så utan Liam vet jag inte hur Vincent hade kunnat åka! :-)

Kommentera inlägget här :