Mor & Dotter Dag <3

publicerat i Dagbok*;
Igår firade jag mamma som morsdagpresent..!
Vi började hemma på gården med kaffe,
sen balkongen med ett glas vin, & lite ostar!
 
Sen körde Johan in oss till stan
 för en heldag med både shopping, skumpa & middag! 
Efter shoppingen satte vi oss på Champagnebaren
 
"Forssén & Öberg, som öppnade i sep/okt,
Sicket ställe! Åh, skulle kunna sitta på deras lilla innegård
alla varma sommardagar i veckan! :-)
Åhhh, ostron, Mmmm.. Att d kan va sååå gott! <3
& champagnen vi blev serverade va en
Vve Fourny & Fils Blanc de Blancs Brut, heeelt underbar!
 
 
Franska ostron med schalottenlöksvinägrett..!
 
Efter den godaste förätten promenera vi vidare till
restaurang "Thai Moon Kitchen" för lite thaimat, singha & vin!
Har länge velat gå dit, å d va precis så som jag tänkt mig,
helt klart som att sitta på en restaurang i Thailand,
hade d kört förbi mopeder stup i kvarten, hade d vart komplett :-)
 
Vi fick "Love Hut" så vi satt inne i vårt lilla bås som ett kärlekspar! :-)
 
Helt klart en toppen dag, tusen tack moj för igår!
 
& nåt jag ska börja med, é ett glas skumpa på "Forssén & Öberg"
innan mina andra shoppingar framöver! HaHa..
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lisa:

Visst är det mysigt! Men jag skippar ostronen =) Thai stället vill jag också gå till! Var det barnvänligt? Vi tänkte gå hela familjen nåndag. Kram

2:a kommentar, skriven , av Linis*:

Ostron som e sååå gott! Mmm.. ;-)
Ja, d va absolut barnvänligt,
Se till å boka bord bara om ni e många!
D e väldigt poppis, ska öppna vid avenyn snart oxå!
Kraaaam***

Kommentera inlägget här :