Deltävling 2 <3

publicerat i *Melodifestivalen*;
e d dax för deltävling 2 i Linköping, när jag först såg artisterna tyckte jag d lät som en tråkig omgång, men nu efter jag lyssnat så finns d faktiskt några bra!
JEM - Snyggt nummer, låten passar sig nog bra till ett workout pass, men Jem har aldrig vart nån favo hos mig, men tror dom tar sig vidare ändå!
The Refreshments - HaHa..  Halllujah gubbrock, hoppas inte d går vidare, men skulle inte bli förvånad om den gör d!
Manda - En låt som bara går in & sen åker ut direkt igen!
Panetoz - Låter som man förväntar sig, okey refräng men lite rörig sång, kanske e d för att jag inte är 14år! ;-))
Pink Pistols - HaHa.. Lite Alcazar feeling, men tror denna bara röstas på av "Pride" "Queer" folket, så inget som kommer gå vidare! Men jag gillar den nog.. Lite.. ;-)
Sanna Nielsen - Helt klart final tippad, precis som en ballad ska vara, den bara växer & växer, å Sannas röst e grym i denna låt!
Little Great Things - Pojkbands rock, jag gillar den, så jag hoppas den tar sig vidare! 
Martin Stenmarck - Riktig schlager-pop med en grymt bra refräng som verkligen sätter sig, den kommer ta sig vidare!
Så mina topp 4 är Sanna Nielsen, Martin  Stenmarck, Little Great Things & JEM..!
Till final tror jag; Sanna, & Little great Things! (Lr Martin?!)
Till andra; Martin & JEM (om inte Panetoz nyper till sig platsen)
Åh, va svårt, men jag låter detta vara!

Kommentera inlägget här :